• Megjelent 2023-ban: A halacska a felhőben: Újdonságok a Piackutatás egyszerűen kötethez Tovább
  • 1

5-10-15% ? Mennyi mozgat meg?

Tudjuk, hogy mindenki nagyon szereti az akciókat, vannak olyan vásárlók, akik szinte „vadásszák” azt, és annak alapján vásárolnak.

Amiért gondolkodni kezdtem, az egy reklám volt tegnap, amely azzal próbálta felkelteni a vevők figyelmét, hogy egy elég kis értékű, és viszonylag ritkán vásárolt termék kedvező árát helyezte középpontba.

Azon kezdtem gondolkodni, hogy egy olyan termék esetében, amit kb. 3-4 havonta vásárol egy átlagos vevő, és a vásárlási érték igen alacsony (300 Ft alatt van), vajon mennyire vonzó, ha a kereskedő azzal kampányol?

Közismert az a jelenség, hogy ha egy élelmiszerüzletben/szuper, vagy hipermarketben meghirdetik, hogy ott pl. a tej, vagy a zsemle nagyon olcsó, akkor sokan mennek oda vásárolni, és – ha már ott vannak - , akkor miden mást is ott vesznek meg. Igen, de ez a tétel általában azoknál a termékeknél sikeres, amely termék mindenki számára fontos, és gyakran vásárolják.

Szóval azon kezdtem el gondolkodni – kicsit kitágítva a gondolatmenetet -, hogy vajon mekkora árengedmény, kedvezmény az, amelyre  felfigyelünk?

Egy nagy értékű háztartási berendezés, vagy egy autó esetében akár az 5% is megmozgathat minket, míg más termékek, mondjuk egy fogkefe esetén a 15% sem kiemelten vonzó.

Tehát: az árkedvezmény nem eredményez minden esetben magasabb vásárlást?

 

Én úgy gondolom, hogy nem. Önmagában az árkedvezmény is lehet olyan, ami nem éri el a célt, mert nem jól választottuk ki a témát, terméket és a kedvezményt.

Tulajdonképpen az említett hirdetés csak megerősítette bennem azt a gondolatot, amit mindig mondok, bár sokan nem értenek velem egyet, hogy önmagában az ár nem ad el egy terméket, vagy ha igen, csak ideig-óráig. Tehát, hogy az ár csak egy tényező a sok , fogyasztót befolyásoló tényező közül és között, nem egyértelműen meghatározó a vásárlási döntéseknél.

Ha pedig figyelemfelkeltésként alkalmazunk árengedményt, akkor azt olyan terméknél szükséges tenni, amely a vevők számára kiemelten, elsődlegesen fontos. Egy kevéssé fontos, ritkán vásárolt, könnyen helyettesíthető termék esetében ez az árkedvezmény kevés hasznot fog hozni.

Hozzászólások

ADATOK

ARGUMENTUM-MIX Kft

elegedettseg[kukac]elegedettseg[pont]hu

Telefon: +36 30 922 4326

Adószám: 12257560-2-42

Cégjegyzékszám: 01-09-569697

1078 Budapest, Hernád utca 21. I. 20.

TÁMOGATÓK

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Copyright 2017. Bohnné Keleti Katalin. Fejlesztés: SEETHALER CONSULTING