• Megjelent 2023-ban: A halacska a felhőben: Újdonságok a Piackutatás egyszerűen kötethez Tovább
  • 1

Törzsvásárlói kártyák

A marketing eszközök közül az egyik, amelyik az elmúlt 10-15 évben hatalmas ismertségre tett szert, és nagyon széles körben alkalmazzák, azok a különféle hűségprogramok, vásárlói kártyák.

Természetesen, ma már nagyon sok jó és rossz tapasztalat is van ezekkel a kártyákkal kapcsolatban, nem mindenki kedveli ezeket, de nagyon sokan, sokszor használják.

Alapvetően többféle típus különböztethető meg:

  1. A csatlakozott cégek száma alapján
    1. Egyedi – egy céghez kapcsolódó megoldások.
    2. Csoportos (multibrand) – több cég által közösen létrehozott, kialakított, jellemzően egyedi fantázianévvel ellátott program
  2. Megoldási módok alapján
    1. Klub létrehozása
    2. Hűségkártya, pontgyűjtő füzet kialakítása
  3. A program időtartama alapján
    1. Meghatározott időhöz kötött, jellemzően szezonális vagy akcióhoz kapcsolódó
    2. Időhatár nélküli, folyamatos
  4. A nyújtott kedvezmények alapján
    1. Adott %-ú vásárlási kedvezmény minden vásárláskor
    2. Bizonyos összegű költés felett kártyát kap, amely aztán állandó árkedvezményt, vagy egyéb előnyt biztosít számára
    3. Pontok gyűjtése és beválthatósága ajándékra vagy vásárlásra
    4. Vásárlói füzet, amely az x-ik, vagy meghatározott érték elérésekor biztos ajándékkal jár. A vevő bizonyos vásárlási érték után (vagy már az első vásárláskor) füzetet vagy mást kap, abba írják a vásárlásait, amelyekből visszatérítést, vagy ajándékot kap
    5. Kiegészítésként, pl. bizonyos rendezvényekre kedvezményes belépés lehetősége
    6. bizonyos napokon, bizonyos termékekre érvényes kedvezmények
  5. Speciális kártyák – nem tipikus megoldások

Ide tartoznak pl. a különféle lokális kártyák, pl. az Erzsébetváros kártya, vagy a Budapest kártya, vagy ehhez hasonló, ahol az adott területen, régióban, vagy szakmában dolgozók kínálnak különféle kedvezményeket a kártya tulajdonosoknak.

Várható előnyök:

Milyen előnyökkel járhat a törzsvásárlói programok kialakítása?

  • a visszajáró vásárlói szám gyarapítása
  • az újravásárlási szándék elősegítése a konkurenciával szemben
  • versenyelőny elérése
  • márkaépítés, erősítés
  • imázserősítés
  • az egyes vásárlási értékek növelése
  • bizonyos esetekben keresztértékesítés elősegítése
  • információgyűjtés a vevőkről, szokásaikról
  • a célzott ajánlattétel elősegítése

 

Sikertényezők:

  • a program tartalma (ugyanazt a rendszert kövessük, mint a konkurensek, vagy alakítsunk ki más megoldást?)
  • a hozzájutás feltételei – ennek pontos megfogalmazása, közzététele és nyilvántartása (se nagyon egyszerű, se nagyon bonyolult ne legyen)
  • melyek a program valós előnyei (itt szem előtt kell tartani, hogy a magyar vásárlók az egyszerű megoldásokat preferálják, amelyek számukra is könnyen követhetőek, és leginkább a kedvezményeket részesítik előnyben)
  • a munkatársak informálása, meggyőzése a programról és annak támogatásáról
  • pontos nyilvántartás, nyomon követés és adatelemzés

A sikerhez meg kell határozni, mit várunk elsősorban a hűségprogramtól, és mely vevőkörnek kínáljuk.

 

A hűségprogram esetén is a legfontosabb a kibocsátó hitelessége. Az nem fordulhat elő, hogy a vevő azzal találja magát szembe, hogy a hűségprogram nem adja meg azt, amit előzetesen ígért.

Ha a téma jobban érdekli, a Piackutatás egyszerűen című könyvemben többet is talál erről a  témáról!

Hozzászólások

ADATOK

ARGUMENTUM-MIX Kft

elegedettseg[kukac]elegedettseg[pont]hu

Telefon: +36 30 922 4326

Adószám: 12257560-2-42

Cégjegyzékszám: 01-09-569697

1078 Budapest, Hernád utca 21. I. 20.

TÁMOGATÓK

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Copyright 2017. Bohnné Keleti Katalin. Fejlesztés: SEETHALER CONSULTING