Barátság és piackutatás
Hogyan függ össze a kettő?
Ez most egy elég személyes gondolatmenet lesz. Ha bármikor, bárkinek a piackutatásról beszélek, midneki azonnal az üzleti életre gondol. Holott a piackutatás nem más, mint információgyűjtés, így aztán életünk bármely, sőt minden terüeletén alkalmazzuk, csak éppen nem így hívjuk, nem piackutatásként gonodlunk rá.
Ok, rendben, mondhatja bárki, igazad van, amikor megfelelő fodrászt, ruhaüzletet, vagy éppen fitnessztermet keresünk magunknak, ahol az egyedi kívánságaink is teljesülnek, akkor valóban piacot kutatunk, összehasonlítunk, stb.
Na, de bartáság? Az valami más, ahhoz más, több kell, nemcsak tudatos keresgélés.
Igen, egyetértünk. De! Honnan is szerezzük a barátainkat?
Van a barátságoknak egy ritka, de nagyon megbecsült köre, amikor gyerek, vagy ijfúkorunkból, valamely iskolából ered az ismeretség, és a bartáság egy életen át is tart. Ez nagyon ritka, nagyon megbecsülésre méltó. A legtöbb esetben azonban, amikor már felnőttként találunk és fogadunk el barátokat, akkor azt vagy munkahelyen, vagy szórakozóhelyen, sportpályán, stb. ismerjük meg. Azaz: miután jól "megkutattuk" a piacot, megtaláltuk azt a helyet, ahol kedvünkre sportolunk, ott találunk barátokat. A dolog nem egy varázslat, azok az emberek, akik hozzánk hasonlóak, és hasonló elvárásokat támasztanak, szintén ugyanoda járnak, így aztán találkozunk.
Egyszóval: minden mindennel összefügg, és a piackuatás mindenben óriási szerepet játszik. Mit gondoltok erről?
Én mindig ugyanazt: a marketing átszövi az egész életünket, akkor is, ha ezt nem tudatosan csináljuk.