• Megjelent 2023-ban: A halacska a felhőben: Újdonságok a Piackutatás egyszerűen kötethez Tovább
  • 1

Egy titok: mindig az ügyfél a legfontosabb!

Most, hogy lassan minden újraindul, egyre több üzlet van nyitva, egy több szolgáltatás üzemel teljes gőzzel, egyre több az ügyfél kapcsolati helyzet is.

A hosszú bezártság miatt sokan feszültebbek, türelmetlenebbek, mint korábban, így könnyebben alakulnak ki súrlódások, vagy éppen komoly viták. Ezért nem árt emlékezni arra, mit is tehetünk, hogy az ügyfelekkel – legyenek azok bárkik is – lehetőleg problémamentes legyen a kommunikáció.

Jó tanácsok:

  • A beszélgetés/tárgyalás/értékesítés folyamán figyelni kell, és az elhangzottakat visszajelezni, a megértést kifejezni. Aktív figyelés a fontos.

Aktívan figyel? Ellenőrizze az alábbi  kérdésekkel!

  • Van olyan, akit nehezen hallgat végig?
  • Bizonyos témák esetén biztosan kikapcsol?
  • Elkalandoznak a gondolatai, miközben a másik beszél?
  • Ha a másik elhallgat, azonnal bedobja a saját ötleteit?
  • Befejezi a mondatot a másik helyett, függetlenül attól, hogy esetleg nem tudja, mit akar mondani?

Ha ezek közül bármelyikre „igen” a válasz, akkor az adott helyzetben nem figyel aktívan, nem lesz jó a beszélgetés eredménye.

  • Még néhány fontos gondolat:
  1. Az ügyfél is ember, nem zavaró tényező!
  2. A fogalmazás, a mondatok legyenek érthetőek és egyértelműek.
  3. Az őszinteség mindig sokat segít.
  4. A személyes problémák nem tartoznak az ügyfélre.
  5. A cég belső gondjai szintén nem tartoznak az ügyfélre.
  6. Soha nem minősíthetjük az ügyfelet.

Összegezve: türelem, empátia és szakmai tudás a kulcsa és alapja a sikeres ügyfélkezelésnek akkor is, ha mindenki türelmetlen.

Hozzászólások

ADATOK

ARGUMENTUM-MIX Kft

elegedettseg[kukac]elegedettseg[pont]hu

Telefon: +36 30 922 4326

Adószám: 12257560-2-42

Cégjegyzékszám: 01-09-569697

1078 Budapest, Hernád utca 21. I. 20.

TÁMOGATÓK

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Copyright 2017. Bohnné Keleti Katalin. Fejlesztés: SEETHALER CONSULTING