• Megjelent 2023-ban: A halacska a felhőben: Újdonságok a Piackutatás egyszerűen kötethez Tovább
  • 1

Időd nincs, vagy konkurenciád?

A minap, amikor valakinek beszéltem a könyvről, azt mondta: "nekem erre nincs időm." Megdöbbentem. Mire nincs időd?-kérdeztem. Arra, hogy a konkurenciáddal, az ügyfeleiddel, a piacoddal foglalkozz?

A válasz: az ügyfeleim hűségesek hozzám, a konkurenciámat ismerem, és mindent tudok a piacról. Nos, nem vitatkoztam tovább, hiszen, ha így van, akkor egyrészt nagyon boldog lehet. Másrészt viszont felmerült az a kérdés, hogy akkor vajon azon a konferenrcián, amelyen találkoztunk, ahol az üzleti sikerek eléréséről volt szó, ő miért hallgató és nem előadó volt?

Miért érdemes erről beszélni? Mert mindenki azt gondolja, tudja, milyen konkurenciája van, és ezzel a tudással köszöni, ő jól elvan. De ez a tudás csak pillanatnyi, és nem is biztos, hogy elegendő, vagy pontos.

Szóval: az üzleti tevékenységünk egyik fontos feladata, hogy figyeljük a konkurenciánkat, a meglévőket és az esetleges újakat is, sőt, gondolkozzunk, próbáljunk előre gondolkozni. Mit értek ezelatt?

Tudjuk, vagy tudni véljük, hogy az ügyfeleink miért választanak minket. Ez vagy igaz, vagy nem. Ha igaz, akkor tudjuk, milyen szempontok alapján döntenek, hogyan választanak ki egy-egy terméket, vagy szolgáltatást. Akkor tudjuk, hogy ha az ügyfeleinknek a gyorsaság a legfontosabb, akkor azokat a konkurensenekt kell nagyon figyelni, akik vagy gyorsabbak nálunk, vagy majdnem olyan gyorsak, mint mi, és könnyen megelőzhetnek.

Ha az ügyfeleinket a kiegészítő szolgáltatások sora érdekli, akkor azt kell vizsgálnunk, hogy az általunk konkurenciának tartott cégek vajon milyen kiegészítő szolgátatásokat nyújtnak, mi az, amit mi még tehetünk, és így tovább. 

Az biztos, hogy nem engedhetjük meg magunknak, hogy ne legyen időnk a konkurensek vizsgálatára, mert akkor valójában nics időnk az üzletünk építésére, fejlesztésére sem, az pedig a biztos csődhöz vezető út.

Ha a napi rutin minden időnket elviszi, akkor valamit nem jól csinálunk, és változtatni kell a szervezettségen, vagy a tevékenységen, vagy valami máson, de erre kell, hogy jusson idő.

Mert ne felejtsük el, ma van x konkurenciánk, de holnapra lehet x+y, és meg is változhatnak a odolgok, ha nem vizsgáljuk a piacot, az ügyfeleket, akkor biztosan lemaradunk.

A legtöbb információ most is - mint mindig - az ügyfeleinknél van. Kérdezzük őket!

 

Hozzászólások

ADATOK

ARGUMENTUM-MIX Kft

elegedettseg[kukac]elegedettseg[pont]hu

Telefon: +36 30 922 4326

Adószám: 12257560-2-42

Cégjegyzékszám: 01-09-569697

1078 Budapest, Hernád utca 21. I. 20.

TÁMOGATÓK

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Copyright 2017. Bohnné Keleti Katalin. Fejlesztés: SEETHALER CONSULTING