• Megjelent 2023-ban: A halacska a felhőben: Újdonságok a Piackutatás egyszerűen kötethez Tovább
  • 1

Kicsi és sárga! Mi lehet az?

A verseny alapelve, hogy másnak kell lenned, különben elveszel a tömegben, nem vesznek észre.

Persze néha nagyon jó, kicsit elvegyülni, és csak figyelni a környeztet, háttérbe húzódni, szemlélődni, nem kitűnni. A hétköznapokban azonban versenyben vagyunk minden téren, és minden pillanatban.

Szóval: versenyzünk, és különbözni akarunk, hogy észrevehetők legyünk, hogy előnyökre tehessünk szert.

Mit lehet tenni, ha olyan piacon vagyunk, ahol nagyon sok a hasonló termék, szolgáltatás, mindenből sok van, és azok mind hasonlítanak egymásra?

Találd ki, hogy miben vagy más!

Erre sokféle példát ismerünk, amit én mesélek, az egy nagyon régi (kb. 50 éves), amerikai történet, de nagyon tipikus és elgondolkodtató.

A piacon akkoriban (is) nagyon sokféle vitamin volt kapható, amelyek nagyjából azonos hatóanyagokat tartalmaztak, vagy éppen pontosan azonosakat, és csak a csomagolás, a márka volt eltérő.

Az egyik gyártó megjelent a piacon egy új vitaminnal  - ezeket ma multi vitaminoknak hívnánk – és mindenáron nagy figyelmet akart kelteni, be akart törni a piacra.

 

A mondanivalója az volt: „ez a piacon kapható legkisebb és legsárgább vitamin”.

Nos, a gondolat sikert hozott. A megközelítés különlegessége, egyedisége miatt. Hiszen semmit nem mondott arról, hogy a vitamin hányféle alapanyagból áll, mennyi betegségre van kedvező hatása, hogy milyen olcsó, vagy éppen mennyire gazdaságos, semmi ilyesmit nem mondott.

Mondott viszont valamit, ami figyelemfelkeltő volt, amire az emberek felkapták a fejüket, és felkeltette a kíváncsiságukat. „Vajon tényleg a legkisebb? És vajon mennyire sárga?  - Ha legközelebb vitamint veszek, megnézem, kipróbálom”-gondolták , és a vitamin siker lett.

Siker lett anélkül, hogy a valós hatásáról a gyártó bármit is mondott volna. Viszont olyan ígéretet tett, amelyet nemcsak be tudott tartani, de amely könnyen ellenőrizhető volt, és legfőképpen: más volt, mint a többi üzenet a piacon, így feltűnést keltett.

Ha meg tudjuk találni azokat a jellemzőket, amiben különbözünk a versenytársaktól, akkor – kicsit továbbgondolva – már a célcsoportjainkat is jobban meg tudjuk határozni, és pontosabban tudjuk az üzenteket is eljuttatni hozzájuk.
A példa pedig azt bizonyítja, hogy a kreativitás, amikor elhagyjuk a megszokásokat, és nem arról beszélünk, hogy jó, megbízható, pontos, minőségi, stb. a termék, vagy szolgáltatás, hanem valami másról, ami mégis kapcsolódik hozzá, és felkelti a figyelmet, akkor könnyebben lehetünk sikeresek, mert könnyebb felismerni és megkülönböztetni minket és a termékünket.  Hajrá!

Ha még több hasonló sztorira és javaslatra kíváncsi, olvasson bele a könyvbe, ott sok hasznos tanácsot talál!

Hozzászólások

ADATOK

ARGUMENTUM-MIX Kft

elegedettseg[kukac]elegedettseg[pont]hu

Telefon: +36 30 922 4326

Adószám: 12257560-2-42

Cégjegyzékszám: 01-09-569697

1078 Budapest, Hernád utca 21. I. 20.

TÁMOGATÓK

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Copyright 2017. Bohnné Keleti Katalin. Fejlesztés: SEETHALER CONSULTING