Visszafogás és ésszerűség
2. oldal / 2
- A csapat ereje -a bázis: a munkatársak
A munkatársakkal szemben sokféle kötelezettsége van egy vezetőnek,
- hiteles és megbízható tájékoztatást kell adni (mi lesz, hogyan)
- iránymutatást kell adni (bizalom – a vezető tudja, merre kell menni)
- feladatokat kiosztani és számon kérni – (home office-ban dolgozóknak is tudniuk kell, milyen határidők vannak, és hogyan fogják ellenőrizni őket.
- folyamatosan kommunikálni – a megszokott megbeszéléseket megtartani, akár online formában is
- lehetőséget biztosítani a visszajelzésekre, ötletek meghallgatására
De! Nagy erő és tartalék egy jó csapat, amelyik segít is átvinni a céget a nehézségeken.
- Az ügyfelekben rejlő tartalékok kihasználása- bármilyen furcsa is, most lehet elemzeni azokat a problémákat és megkeresni a megoldásokat, amelyeket az ügyfelek korábban jeleztek. És igen, ez az idő nemcsak alkalmas, de kötelez is az ügyfelekkel való kapcsolattartása, megkérdezésre, hogy valamennyi információ megérkezzen.
- Kreativitás -Új tevékenységek, új szolgáltatások- minden cégben van olyan lehetőség, amelyet a meglévő tudás, alapanyagok, eszközök és gépek más célú használata jelent. Van olyan ötlet, amely a meglévő lehetőségek keretei között új tevékenységet, szolgáltatást hoz létre. (látjuk pl. a MOL példáján, hogy az ablakmosó folyadék helyett fertőtlenítőt állít elő, de nemcsak ilyen példa van. Tegnap pl. találkoztam egy céggel, amelyik alapvetően ipari fúvókákat forgalmaz, de a mérnökei most kifejlesztettek egy egyszerű, fertőtlenítő kaput. De az is lehet, hogy csak a meglévő termékeket kapcsoljuk össze, valamilyen hangzatos elnevezéssel, és így találunk hozzá új vevőcsoportot.)
- << Előző
- Következő